June 17, 2012

Keexaman

Kesimpulannya sebelum semasa dan selepas jawab paper Management haritu macam ni ;




SEBELUM

Whoaa hu ha hu haa whohooo (konon  bunyik macam tengah enjoy la.)
Wulalaaa. Bukak laptop selongkar bahagian game dan reus click kat game Crazy Taxi. Dah bosan main, ada game Chocolate Secret Ingredients jadah apa ntah. Bukak pastu tak reti nak main then tanya la bella acanooo nak main ni. tak retiii.

Bella pun dengan sedaya upayanya membantu aku, dia tinggai teruih game yang dia duk main tu dan terus fokus kat game aku bukak tu. Gilaaaa baq hiang fokus nak mampuih start main pukui 5 atau 6 macamtu la. Lajak sampai dekat pukui 8 malam. Urghhh bajet serupa takdak exam esoknya. Malam buat apa? Online sampai nak termuntah. Bella sambung main game Chocolate tu. At last dah mengantuk, dua-dua orang terbongkang tidoq. K.


Pagi esoknya nak exam mula-mula macam chill ja. Dah naik bas apa semua, tetiba aku rasa nak check barang-barang exam aku lengkap or dak lagi. Check punya check pnya check, makkkkkkkkkkk ! Slip exam tetinggai dalam bilik. Uwaaa acano ni acaanoo, bas lagi berapa minit gi dah nak gerak. Kompem 8.45 bas dah gerak. Kena masuk dewan pukul 9. Varviee doll gilaa la weh aku rasa masa tu. Bella kata balik gi ambik, aku macam errr ha ya lahhh. Turun bas nampak abang tu tengah makan makanan yg dia beli tadi tapi aku berat mulut nak cakap kata suruh tunggu sebab aku tertinggai barang.


Dgn pantasnya aku berjalan. Rasa macam peserta pertandingan lumba jalan kaki tu ja, wakakaaa. Dan Alhamdulillah jugak la sebab bilik aku aras bawah sekali so senang kerja aku, lari lariiiiii ambik ok siap kunci pintu. Done ! Lariiiiiii balik pi kat bus stop. Ahhh aku dalam hati ;


"Hmm kalau bas tu jalan takpalah. Aku tunggu bas belakang ja. Tapi macam mana aku lambat sampai satgi? Exam dah nak start? ARghhhhh."


Sampai jaa tengok abang tu dah duduk dalam bas, tapi tak jalan lagi. Dia tunggu rasanya, waaaaaaa timakaseh laa abang bas oiii, memang aku terhutang budi tahap nak mati ah ngan dia.  Sampai dewan ja celapak lari teruih baq hiang, naseb baik seat aku kali ni nak dekat belakang sekali, so takdak la awkward menggilababi sangat macam selalu. Ohohoho :O


SEMASA

Hahh semasa jawab exam lak. Emmm, macam ni lah lebih kurang.

Turn to page sekian sekian, baca soalan. Tak faham jadah apa dia tulis tu aku pun mulalah berangan. Emm, ohh indahnya angan-angan ku ini. Ahhhh, masih terus berangan. Dua tiga minit berangan sampai  tersenyum sorang-sorang tetiba,

Halamak pakkk ! tersedaq yang aku masih di page yang sama dari tadi lagi. Ok, nasib baik soalan objektif. Pikiaq sikit yg mana jawapan yg macam sedap sikit seterusnya bulat bulat ja la, heeee <--- cari penyakit.

Dalam pukul 10 tu aku dah mula tak senang duduk dah sebab kesejukan dari aircond mula terasa dan membuatkan hidung ku berair. Waaaa, ada satu time tu TETIBA ja semua orang pakat dah nak keluar dewan, aku hanya mampu memandang depa ketika itu, kohkoh. Lepas tu baru keluaq. tak tahan sejuk woiiiii, boleh sakit otak aku duduk lama-lama.


SELEPAS

 Woooooooohooooooooooooooooooo. Kembali lifeless.








No comments: